Konsulent til Ledelsessekretariatet

Nordsjælland, Rådhusvej 3 3200 Helsinge
Vi søger en fagligt dygtig generalist til Ledelsessekretariatet i Center for Strategi og HR. Trives du med både drift- og udviklingsopgaver, en varieret arbejdsdag og at være tæt på det politiske niveau? Falder det dig naturligt at samarbejde på tværs og have fokus på helheden? Hvis ja, så er du måske vores nye kollega.

Om jobbet
Som konsulent i Ledelsessekretariatet vil du få et alsidigt, spændende og udfordrende job, hvor du får ansvar og er tæt på de strategiske beslutninger. Du har en central placering i organisationen og får en bred kontaktflade med direktion, politikere, ledere og medarbejdere i hele organisationen.

Opgaverne varierer fra år til år men overordnet set, vil du løse opgaver som blandt andet
  • varetagelse af valgopgaver ved folketingsvalg, europaparlamentsvalg, folkeafstemninger og kommunalvalg lige fra planlægning, gennemførelse til evaluering af processen
  • udsendelse, protokollering og journalisering af dagsordener og protokoller til udvalgs- og byrådsmøder
  • samarbejde om drift og udvikling af de IT-løsninger vi bruger i forbindelse med politikerbetjening samt valgafvikling
  • varetagelse af opgaver ved konstituering af byråd, udvalg, råd og nævn (herunder beregninger på grundlag af d’Hondts metode, opdatering af udvalgsbaser i vores IT-systemer med videre)
  • at medvirke til at udarbejde materiale til det politiske niveau, direktion og koncernledelsen
  • at koordinere og planlægge større arrangementer i organisationen, eksempelvis informationsmøder, strategimøder, lederseminarer, med videre
  • diverse driftsopgaver som partistøtte, aktindsigt, indsigtsbegæringer og besvarelse af henvendelser og klager
  • diverse analyse-, udviklings- og koordineringsopgaver inden for centerets opgavefelt hvor det, der ligger på tegnebrættet lige nu, er en byrådshåndbog og styrkelse af journaliseringspraksis i kommunen.

Vi har ingen forventning om, at du kan gå ind og løse alle opgaverne fra dag ét, men vi forventer, at du har lyst til, og er indstillet på, at lære.

Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelse og gerne nogle års erfaring fra en politisk styret organisation. Som person er du serviceminded med god organisationsforståelse og menneskekundskaber. Du trives i en varieret arbejdsdag og løser med lige stort engagement både drifts- og udviklingsopgaver. For dig er det naturligt at have fokus på de overordnede mål samtidig med, at du håndterer små og store opgaver sideløbende. Du har flair for struktur og tal, har analytisk sans, og du kan se muligheder, udvise omtanke, tage initiativ og sørge for at opgaverne kommer i mål.

Du skal have lyst til, og mod på, at være en nøglemedarbejder i forbindelse med at planlægge og gennemføre valg og folkeafstemninger i Gribskov Kommune. Du kan lide at arbejde i relationer og er god til det, ligesom du lægger vægt på kommunikation og samarbejde uden at miste fokus på egne opgaver.

Vi ser gerne, at du
  • arbejder systematisk med opgaverne
  • er velformuleret på skrift og i tale
  • er fortrolig med Officepakken og har et fokus på mulighederne i IT-løsninger og digitalisering af arbejdsprocesser
  • er åben og serviceminded over for samarbejdspartnere
  • er udpræget kvalitetsorienteret, god til at planlægge og har styr på detaljen
  • har et højt energiniveau og overblik
  • arbejder selvstændigt men samtidig er en holdspiller.

Om at arbejde i Ledelsessekretariatet
Ledelsessekretariatet er en del af Center for Strategi og HR, som er en stabsfunktion med cirka 50 medarbejdere. Centeret består af fire teams: Ledelsessekretariatet, Udvikling og Kommunikation, Service og Drift samt HR (personale og løn). Ledelsessekretariatet varetager byrådsbetjening samt borgmester- og direktionsbetjening, juridisk rådgivning og sagsbehandling samt koordinering og rådgivning i forhold til udbud- og kontraktstyring.

Vi har travlt, og vi har det godt sammen. Det falder os naturligt at hjælpe både inden for eget team og de øvrige kolleger i centeret, og vi deler gerne af vores viden for at nå det fælles bedste. Vi lægger vægt på en professionel tilgang til opgaverne, og vores samspil med resten af organisationen tager afsæt i vores værdier og en anerkendende tilgang.

Du vil arbejde i et åbent kontorlandskab. Vi har flekstid, og det er muligt efter aftale at arbejde hjemme.

Vil du vide mere?
Du vil referere til teamleder Maria Newton. Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte hende på 7249 6640 eller mnewt@gribskov.dk.

Lønindplacering sker med afsæt i gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
9. december kl. 12:00. Der afholdes samtaler 16. december. Her vurderes behovet for en eventuel anden samtale.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet

 

Ansøg nu

Job info

Firma

Gribskov Kommune

Telefon nummer

72496000

Arbejdssted

Nordsjælland, Rådhusvej 3 3200 Helsinge

Jobannoncen oprettet

28. november 2019

Jobannoncen udløber

09. december 2019