IT-pædagogisk medarbejder til IT Center Nord Kundeservice Vest

Nordjylland, Øster Uttrup Vej 1, 9000 Aalborg

Vi søger en ny kollega til at understøtte vores vækststrategi.

 IT Center Nord (ITCN) er et administrativt fællesskab, som driver alle aspekter af IT for flere uddannelsesinstitutioner i Danmark. For at styrke arbejdet med læringsteknologier og pædagogisk digitalisering i fællesskabet, søger vi en medarbejder til læringsteknologisk udvikling. Du skal både understøtte, vejlede og guide underviserne i at eksperimentere med og anvende digitale teknologier.

Dit arbejde tager afsæt i de respektive skolers pædagogiske retningslinjer og systemlandskaber.Der er således tale om en stilling, der stiller krav til såvel teknisk tæft og nysgerrighed samt pædagogisk udsyn. I jobbet vil du skulle indgå i den generelle IT-support en til to dage om ugen. Derudover skal du kunne håndtere ad hoc henvendelser og sparring i et varieret pædagogisk understøttende systemlandskab som består af forskellige LMS’er, UDDATA+, O365, Panopto mv.  

Dine opgaver bliver at bygge bro mellem IT og de pædagogiske funktioner samt at etablere en IT-pædagogisk kultur blandt ITCN’s øvrige medarbejdere. Du skal opbygge arbejdsrelationer og pædagogisk forståelse gennem afholdelse af workshops på fællesskabets skoler.

ITCN består af 5 afdelinger: Kundeservice Vest, Kundeservice Øst, Helpdesk, Udviklingsafdelingen og Driftsafdelingen. Du bliver en del af Kundeservice Vest, som er på seks medarbejdere og du vil indgå i den daglige support og service omkring brugere og systeme -, med reference til afdelingsleder for Kundeservice Vest. Kundeservice Vest har primær arbejdsplads i Aalborg. ITCN har en vision om at blive større, og derfor må du i perioder være indstillet på rejseaktivitet til vores uddannelsesinstitutioner såvel nye som eksisterende.

ITCN vedligeholder og udbygger den samlede IT-infrastruktur der p.t. består af ca. 400 centralt placerede servere, ca. 16.000 arbejdsstationer, 900 netværksenheder og 2.400 trådløse Access punkter, fordelt på 58 forskellige adresser. I alt servicerer ITCN ca. 23.000 fuldtidselever og ca. 3400 ansatte på medlemsskolerne.

Arbejdsopgaver:                                                                       

  • Deltagelse i pædagogiske udviklingsprojekter i samarbejde med uddannelsesinstitutionerne
  • Understøtte lærerne i brug af deres primære systemer
  • Etablere og vedligeholde netværk med pædagogiske funktioner på fællesskabets skoler
  • Arbejde systematisk med videndeling og dokumentation
  • Yde support via fysisk henvendelse, telefon og mail / Helpdesk system
  • Afvikle workshops i varierende it-systemer

Der er tale om et område med kraftig udvikling, hvorfor løbende forandringer/udvikling i opgaverne må påregnes.

Din baggrund:
Vores nye medarbejder kan have forskellige profiler, men vi ser gerne, at du:

  • Har erfaringer med mange forskellige læringsteknologier.
  • Kan forstå den enkelte undervisers eller uddannelses konkrete behov for anvendelse af IT i netop deres undervisning.
  • Evner både at arbejde selvstændigt og skabe et netværk på tværs af organisationen.
  • Er udadvendt og engageret med et godt humør og gåpåmod.
  • Er serviceminded og har lyst til at give kunderne en god service.
  • Kan overholde fastlagte deadlines.
  • Trives med nye udfordringer i et dynamisk miljø.
  • Er løsnings- og samarbejdsorienteret.
  • Kan bevare overblikket også, når det går stærkt.
  • Har erfaring med Win10 og MacOS.
  • Har erfaring med i brug af pædagogiske understøttende it-systemer som fx LMS’er, UDDATA+, O365, Panopto.
  • Har indblik i pædagogisk tænkning, gerne læreruddannelsesdiplom eller master (fx MIL).
  • Har analytisk sans.
  • Har kørekort til kat. B.

Vi tilbyder:
Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår og et job, hvor du bliver udfordret på din faglighed og dine menneskelige kvalifikationer. Vi arbejder løbende på at udvikle et sundt og konstruktivt arbejdsklima, hvor vi forventer, at du tager din mulighed for ansvar og medindflydelse alvorligt. Du vil få kompetente og engagerede kolleger, som glæder sig til at hjælpe dig godt i gang.

Ansættelse:
Ansættelse og aflønning sker på grundlag af kvalifikationer og efter aftale mellem HK-IT stat og finansministeriet.

I forbindelse med ansættelse skal du have privat straffeattest, som kan hentes fra borger.dk. Den skal vises på anmodning og du skal forvente at gennemgå en personlighedstest som en del af ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse:
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. marts 2020.

Ansættelsessamtaler afholdes 10. januar 2020.

For de kandidater, der går videre i ansættelsesforløbet, afholdes 2. samtalerunde, inkl.personprofil den 16. januar 2020 og den 20. januar 2020.

Yderligere oplysninger:
Vil du vide mere om stillingen, kan oplysninger vedr. den IT-mæssige del fås ved henvendelse til afdelingsleder Bastian Wamberg på mobil nr. 2526 6534. Oplysninger vedrørende den pædagogiske del kan fås ved henvendelse til pædagogisk chef Anders Breinholt på mobil nr. 2526 6167.

Læs mere om afdelingen på www.itcn.dk  

Ansøgning:
Vi modtager kun ansøgninger via vores rekrutteringssystem. Du søger stillingen via vores hjemmeside www.itcn.dk under ”Ledige stillinger” senest den 3. januar 2020. Klik på linket nederst i stillingsopslaget og vedhæft din ansøgning og et cv, inklusive referencer, hurtigst muligt, hvis du syntes jobbet er noget for dig.

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

IT Center Nord

Øster Uttrup Vej 1

9000 Aalborg.

Ansøg nu

Job info

Firma

IT Center Nord

Hjemmeside

http://www.itcn.dk/

E-mail

drift@itcn.dk

Telefon nummer

72505330

Arbejdssted

Nordjylland, Øster Uttrup Vej 1, 9000 Aalborg

Jobannoncen oprettet

03. december 2019

Jobannoncen udløber

03. januar 2020