Sundheds- og Ældreministeriets departement søger HR-konsulent

Københavnsområdet, Holbergsgade 6, 1057 København DK
Vi søger en erfaren HR-konsulent, der skal være med til at kvalificere og levere professionel HR-rådgivning til vores ledere. Er du i stand til både at fordybe dig i faglige, komplekse problemstillinger og samtidig have blik for helheden? Har du en god organisationsforståelse, og er du i stand til at balancere mellem relationer og administration? Så er du måske vores nye kollega.



Om Koncern-HR
I Koncern-HR i Sundheds- og Ældreministeriet fokuserer vi på at levere service af høj kvalitet til de ni institutioner på ministerområdet, som tilsammen har ca 2400 ansatte. Vi er i Koncern-HR 40 engagerede medarbejdere under ledelse af en Koncern-HR chef og tre sektionsledere. Dine kolleger vil bl.a. være HR-partnere, HR-konsulenter og administrative HR-medarbejdere, og vi tilbyder dig et stærkt fællesskab, hvor der er plads til faglig specialisering og udvikling.



Dine opgaver
Din dagligdag vil være præget af rådgivning og opfølgning på konkrete sager, forhandlinger samt sparring med lederne i forhold til deres dagligdag. Du bliver HR-konsulent for en af vores institutioner, hvor du arbejder tæt sammen med HR-partneren og de øvrige HR-konsulenter. Samtidigt indgår du i en række af vores faglige teams, hvor du løfter opgaver på tværs af ministerområdet.



Dine primære arbejdsopgaver vil være at:



  • Udføre personaleadministrative opgaver, fx stillingsopslag, kontrakter og konkrete lønforhandlinger
  • Rådgive og vejlede ledere og medarbejdere omkring sygefravær, ferie og arbejdstid mv.
  • Bistå lederne i personalesager
  • Indgå i andre HR-opgaver afhængig af dine interesser og kompetencer, fx rekruttering, kompetenceudvikling og trivselsmålinger.


Om dig
Vi forventer, at du har en relevant samfundsfaglig kandidatuddannelse, som fx cand.merc.HRM, cand.soc.HRM, cand.scient.pol eller lignende. Du har nogle få års erfaring fra en HR-funktion med en bred vifte af HR-opgaver, gerne fra det offentlige.



Samtidig forventer vi, at du:

  • Er god til administrativt arbejde
  • Har HR-værktøjskassen i orden og fingeren på pulsen i forhold til dit fagområde
  • Arbejder struktureret og formår at få dine interessenter med
  • Er selvstændig og handlekraftig
  • Forstår at aflæse en sags vigtighed, og smidigt tilpasser dig i en omskiftelig hverdag
  • Etablerer gode relationer når du arbejder på tværs af organisationen, ligesom du deler viden med dine kolleger.


Vi tilbyder
Vi tilbyder dig en dynamisk og lærerig hverdag på en arbejdsplads, hvor vi lægger betydelig vægt på trivsel og kompetenceudvikling. Du vil få en stor kontaktflade og arbejde sammen med engagerede og fagligt kompetente kolleger.



Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Stillingen er på fuld tid.



Vil du vide mere?
Du kan få mere at vide om jobbet ved at henvende dig til sektionsleder Maiken Wildt på tlf. 3268 8447.



Er du interesseret?
Klik på ’søg stillingen’ og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis, senest tirsdag den 25. juni 2019 kl. 12. Ansættelsessamtaler forventes afholdt uge 26-27 med forventet ansættelse pr 1. september 2019.

Ansøg nu

Job info

Firma

Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse Departementet

Kontaktperson

Benjamin Haslund-Krog

Telefon nummer

72269440

Arbejdssted

Københavnsområdet, Holbergsgade 6, 1057 København DK

Jobannoncen oprettet

12 Jun 2019

Jobannoncen udløber

25 Jun 2019