Digitaliseringskonsulent til nystartet digitaliseringsenhed i Allerød Kommune

Nordsjælland, Bjarkesvej, 2, 3450 Allerød DK
Vil du være med til at præge udviklingen og skabe et digitalt mindset? Er du klar på at understøtte afdelingernes digitalisering, følge med i, hvad der sker på området og understøtte digitalisering til gavn for borgerne?

Har du endvidere lyst og kompetencer til at understøtte større digitaliseringsprojekter og arbejde med digitale løsninger for og hos slutbrugerne, er du samtidig en stærk formidler med stor proces- og organisatorisk forståelse - så er du måske vores nye digitaliseringskonsulent.

Vi er forholdsvis nystartet som digitaliseringsenhed, og udgøres pt af 2 konsulenter og en digitaliseringschef, som koordinerer og selv tager del i projekter. Du har derfor god mulighed for at bidrage til enhedens fremadrettede strategi, form og metoder. Du bliver konsulent for et eller flere af kommunens fagområder, og vil blive den person, som afdelingscheferne går til, når der ønskes støtte til den digitale udvikling.

Den digitale udvikling sker i et tæt samarbejde med vores driftssupportpartner IT forsyningen, som er et fælleskommunalt selskab, samt vores Nærsupport. Herudover deltager vi i relevante eksterne netværk.

Opgaver
  • Hovedopgaven vil være at arbejde med anvendelse, anskaffelse og implementering af digitale løsninger i organisationen, både indenfor og på tværs af kommunens forskellige fagområder. Digitaliseringen skal både understøtte kvalitetsudvikling, optimering og automatisering af opgaveløsningen.
  • Opgaverne løses typisk i projekter, hvor du ofte har en central rolle/ position – fra den indledende dialog over businesscase til opstilling af projektplan, dialog med leverandører og drøftelser med ledere og medarbejdere om ændrede arbejdsgange. Her skal digitaliseringsenheden være i professionel, indsigtsfuld og værdiskabende dialog med kommunens afdelinger, hvor du støtter op om deres ønsker om digital udvikling og fremdrift. Du vil betjene styregrupper, herunder udarbejde beslutningsoplæg, løbende økonomistyring og evalueringer.
  • Ud over denne hovedopgave vil du også indgå i digitaliseringsenhedens øvrige opgaver. Eksempler på det kan være:
    • Etablering af arbejdsgange og samarbejdsflader mellem digitaliseringsenheden og kommunens fagområder og leverandører
    • Stabsopgaver og løbende service, når der er behov for det
    • Skabe overblik over, dokumentere og finde måder at optimere kommunens digitale løsningsarkitektur og systemlandskab gerne i samarbejde med andre kommuner/ Kombit
    • Arbejdet med informationssikkerhed og GDPR

Du kan sige ja til de fleste af nedenstående
  • Du har formentlig erfaring som projektleder eller konsulent inden for digitalisering, måske fra den kommunale sektor.
  • Du har idéer til, hvordan vi kan blive bedre til at udvikle vores kerneopgaver gennem digital understøttelse til gavn for borgere og medarbejdere, og du evner at finde løsninger på såvel store som små udfordringer i den forbindelse.
  • Du er struktureret og analytisk i din tilgang
  • Du kan se dig selv som brobygger, oversætter og forbindelsesofficer mellem afdelingerne og interne og eksterne partnere
  • Du kan lytte og spørge, og derigennem finde frem til det vigtige, og du opleves som en kompetent dialogpartner
  • Du har en god fornemmelse for, hvornår du skal delegere, igangsætte, og/ eller selv tage din del af en opgave
  • Du er stærk i formidling, skriftligt og mundtligt og kan anvende visuelle virkemidler
  • Du er en kreativ løsningsinspirator – du kan se muligheder og får andre med
  • Du har en relevant uddannelse, formentlig på bachelor- eller kandidatniveau, eller en anden relevant baggrund.

Om os
Du bliver en del af vores digitaliseringsenhed, som er organisatorisk placeret i staben Personale og It. Vi vægter teamsamarbejde højt, så vi kan bruge hinanden til gavn for brugerne.

Staben Personale og IT varetager, foruden digitalisering, systemarkitektur, informationssikkerhed og nærsupport, tillige personale- og lønadministration, ansættelsesret, arbejdsmiljø og HR udvikling. Du vil i relation til de daglige opgaver referere til IT og digitaliseringschefen og i øvrigt referere til personalechefen.

Der er et godt arbejdsmiljø og et tæt samarbejde på tværs af staben for at levere den bedst mulige understøttelse til organisationen, og det er en naturlig del af hverdagen at gøre hinanden gode gennem støtte, ideer og anden hjælp.  

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fastansættelse på fuld tid og til besættelse pr. 1. august 2019. Løn og vilkår forhandles efter gældende overenskomst.

Vil du vide mere?
Er du velkommen til at kontakte It- og digitaliseringschef Bo Lind på telefon 21131433 eller chef for Personale og It, Anette Fredrichs på tlf. 41294876.

Ansøgningsfrist og samtaler
Du søger stillingen elektronisk via linket i annoncen senest den 26. maj 2019.
Uddannelsesbevis, dokumentation for tidligere erfaring og andre relevante dokumenter uploader du med din ansøgning. Første samtale vil blive afholdt den 11. og 13. juni 2019. Anden samtale vil blive afholdt den 20. juni 2019.

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har ca. 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.



 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a948584d)Ansøg nu

Job info

Firma

Personale og It

Kontaktperson

Bo Lind

Telefon nummer

48100100

Arbejdssted

Nordsjælland, Bjarkesvej, 2, 3450 Allerød DK

Jobannoncen oprettet

02 May 2019

Jobannoncen udløber

26 May 2019