Alarmoperatører til 1-1-2 Alarm- og Vagtcentralen København

Københavnsområdet, Bag Rådhuset 3, 1550 København DK
Vil du være med til at tegne fremtiden for Alarm- og Vagtcentralen, og sikre, at Hovedstadens Beredskab kan levere den højeste kvalitet i vores kerne ydelser, så er jobbet som alarmoperatør måske det helt rigtige for dig.

Hovedstadens Beredskabs Operative ledelse søger et antal nye alarmoperatører. Alarmoperatørens opgave er at kommunikere professionelt på 1-1-2 Alarm- og Vagtcentralen med borgere, samarbejdspartnere og kollegaer, samt koordinere indsatserne for de beredskaber, Alarm- og Vagtcentralen betjener.

Er du en af vores nye kollegaer, er det vigtigt, at du trives i et dynamisk miljø med højt arbejdstempo. Du kan træffe hurtige beslutninger og bevare overblikket og roen – også i pressede situationer.

Dine egenskaber
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner
  • Menneskelig og social forståelse
  • Fleksibel, serviceminded og stabil
  • Ro og overblik i pressede situationer
  • Gode formuleringsevner i tale og på skrift
  • Taler og forstår engelsk og gerne andre sprog
  • Selvstændig og ansvarsbevidst
  • Interesse for personlig udvikling samt efter- og videreuddannelse
  Vi forventer, at
  • du har beredskabsfaglig kendskab, gerne med erfaring fra operative indsatser
  • du har praktisk vagtcentralerfaring, som fx operatør fra kommandocentral, operationscenter eller lignende. 
  • du har flair og interesse for IT og erfaring med brug af forskellige programmer/systemer, som Office pakken, GIS, IHM, IBS
Uddannelse
Ved ansættelse skal du gennemgå Hovedstadens Beredskab uddannelse til Alarmoperatør. Uddannelsen varer 4-6 måneder og foregår som praktisk og teoretisk uddannelse på Alarm- og Vagtcentralen. Efter tilfredsstillende gennemførelse af Alarmoperatøruddannelsen kvalificerer den samlede uddannelse til arbejdet på Alarm- og Vagtcentralen. Du får fuld løn under hele uddannelsesforløbet.

Vi tilbyder
Et spændende job hvor vi sætter faglighed, fællesskab og ordnede forhold i højsæde. Vi er en dynamisk arbejdsplads med engagerede kolleger, der handler professionelt og leverer en høj kvalitet til borgerne i hovedstadsområdet.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn fastsættes i henhold  til regler om Ny Løn og gældende overenskomst. Der ydes tillæg for forskudt arbejdstid og weekendarbejde.
 
Stillingen er omfattet af nogle særlige vilkår, herunder at du skal kunne sikkerhedsgodkendes på minimum HEM-niveau. Straffeattest vil blive indhentet i forbindelse med den endelige ansættelse. Der er en gensidig prøvetid på 3 måneder.
 
Ansættelse 1. oktober 2019.
 
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Jan Kirk-Iversen, områdeleder for Alarm- og Vagtcentralen, på telefon 26 86 48 88 imellem kl 9:00 og 15:30.
 
Ansøgning
Stillingen søges online via nedenstående link. Du bedes vedlægge ansøgning, CV og relevante uddannelsespapirer.
 
Ansøgningsfrist 5. august 2019.
 
Vi forventer at afholde én til to samtaler i uge 34 og uge 35. Du vil ved samtalen blive testet i grundlæggende IT kundskaber.   
 

Om Hovedstadens Beredskab
Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med næsten 1.000 medarbejdere og et samlet budget på ca. 550 mio. kr. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer.

Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.

Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.Ansøg nu

Job info

Firma

Hovedstadens Beredskab

Hjemmeside

http://hbr.dk/job/

E-mail

lonper@hbr.dk

Telefon nummer

27244100

Arbejdssted

Københavnsområdet, Bag Rådhuset 3, 1550 København DK

Jobannoncen oprettet

28. juni 2019

Jobannoncen udløber

05. august 2019